Okej, så häär ligger det till va.

Jag skulle gärna börja jobba, tror jag. Jag älskar att arbeta praktiskt, medans jag för det mesta avskyr att arbeta teoretiskt.

*Att börja på gymnasiet skulle vara roligt, det är ju hur lyxigt som helst att få plugga vidare. Det är det faktiskt inte alla som får. Inte alla som vill. Ni som har fått chansen eller har chansen ska vara så jävla glada för det.

*Ibland gillar, nästintill älskar jag att arbeta teoretiskt. Men för det mesta inte. Min 'kurator' (hon är beteendevetare, så jag vet inte vad jag ska kalla det för) säger att jag kommer uppskatta att plugga teoretiskt när jag är lycklig. Men, tänk om jag misslyckas? Inte blir lycklig?

*Skolan. Det finns så patetiska människor där. Människor som tror sig veta allt om alla. Men vet ni vad? Ni har fan inte forskat om det. Fråga, få ett svar. Gissa för att vara smart, du misslyckas.

*Jag har skitstora problem med att sitta i klassrum. Jag blir nervös, skakig, blablablabla. Kan lixom inte koncentrera mig. Alltså jag sitter inte precis och skakar, det är snarare inombords. Jag väljer gärna att sitta i ett enskilt rum med en lärare och plugga, men antingen så har vi i familjen för lite pengar, eller så har inte staten råd met. Om vi nu har råd med det, så kommer jag naturligtvis bli glad, men, då skulle jag bli rädd att tappa kontakten med omvärlden. Fast ändå inte. Jag skulle nog klara det.

*Jag vägrar att hamna på IV eller vadfan det heter. Jag vägrar studera teoretiska ämnena igen. Jag vägrar.

Seriöst, jag kommer inte fatta vad jag har skrivit när jag kollar tillbaka på det här om typ ett år. Kommer typ.. 'Aha, jo...mm...fast...va? vänta nu...va?'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0