Att må bra och känna sig hemma.

Nu mår jag bra, extra bra eftersom att bra känslan blandas med hemma känslan.
Ibland blir det så, att jag känner mig lite extra hemma..
Sådana tillfällen är att ta vara på, kan jag lova.
Det kan kanske, eller jag är egentligen ganska säker på att det är
för att KalleAnka kom med posten idag. Fick dessutom med ett special nummer!
Glad chey är glad chey ya know.
KalleAnka tidningar får mig alltid att må bra och att känna mig hemma.
Kanske, det är liksom bara en teori, att jag och pappa i gammla fina tider läste KalleAnka tillsammans?
Är extra glad för att mina dreads är klara nu!
Eller aa, men nästan då. Typ två tre till som ska bli dreads, men sen så.
Känns iallafall som att det är klart nu och jag är såååå glad över det.
Sorgligt är två saker;
* När jag och mamma har en liten mysig mor och dotter stund och kollar på film,
så kan jag då och då lägga märke till att hon istället kollar på mian dreads.
Men då inte med blicken att det är fint, utan snarare tvärt om. Hon säger det tillockmed högt
att 'Det ser ovårdat ut. Jag gillar det inte.' Det är faktiskt den ända anledningen till att jag fick
beställa hem tre dreads mössor från internet. För att kunna dölja mina dreads.
Trore eller ej, men jag blir sårad. Det är ju lixom min egna mor som sitter och säger att jag ser
ovårdad ut. Inte kul, alls. Usch.
* En av familjens fina bebisar, systemkameran, är urladdad. Så bilderna som visas är tagna med
en enkel vanlig digitalkamera.
Förvisso ska ju en proffsfotograf (ett mål jag har) kunna ta bilder med alla kameror, oavsett märke,
funktioner osv. Sen så kan man ju självklart ha en kamera som man fotar lite extra bra med, men man
ska ändå kunna fota med det mesta.
Nog om det, min proffsighet på min nivå visas helt enkelt inte i dessa bilder.
Ajuuuuste, jag kom på att berätta en grej...
jag väljer att i stort sett alltid ha mitt namn på mina bilder, just av det skälet att man
inte riktigt kan vara säker på vart de hamnar. kan ju vara precis vart som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0