Min vana

Jag har en vana i mataffärer, jag har ingen aning om det är en vanlig eller ovanlig vana.
This: Låt oss säga att jag är med mamma och lillasyster, vi går runt i affären (mataffär) och jag plockar på mig mina mörka fullkornsbröd (som typ bara jag gillar, går an för mamma ibland.), någon tidning (helst ELLE/Vouge.) varierad kattmat och möjligtvis chips/juice/marabou (vad jag då är sugen på.)
När vi sedan står i kassan och allt vi har köpt rullat till 'slutstation' så man får tag i saker och ting, så tar jag alltid en separat påse till mina saker. Oavsett vad jag plockat på mig. Sedan hjälper jag mamma att packa (om jag har lust och ork, huhe.).

Vanlig/ovanlig vana?

Den här gången plockade jag faktiskt på mig chips (när jag skriver 'plockade på mig' så menar jag inte snatta, jag menar bara att det är något jag valt ut men att mamma betalar för det. Skulle ju vara helt fel om jag skrev 'Den här gången köpte jag .......'.), grillchips. Eller nej vänta jag menar 'Ungs-Bakat'. Som det står på förpackningen.
Smakar inte riiiiktigt som vanliga sourcreamchips (jajojuste, jag valde smaken 'SourCream and Onion'.), det blir som en liten chock när man smakar första chipset. (Om man är van vid vanliga och aldrig förut smakat ungsbakat.)

Smaken är något starkare (gott) men samtidigt så försvinner lite viktiga delar av smaken. (Ni får helt enkelt testa och se själva.) Eftersmaken måtste vara något av det äckligaste, usch usch. Se till att ha vatten framme! (I mitt fall juice.)


Jag ber om ursäkt att det blev så många paranteser () i detta inlägg, ska försöka hålla mig borta från det in da future... Men svårt blire!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0